Weids Wonen en Slapen

weids.png

Weids Wonen & Slapen is een echte (slaap)specialist. Op de website is zeer veel informatie te vinden over hoe je jouw slaapcomfort kan verbeteren. Ze zetten in op goed persoonlijk advies. Op de website zijn dan ook uitsluitend kwaliteitsproducten te vinden met de beste materialen. Naast beddengoed is er ook een compleet assortiment op het gebied van wonen te vinden.

Weids Wonen & Slapen wil een voorloper zijn op het gebied van automatisering en heeft binnen de bedrijfsvoering dan ook ICT op prioriteit 1 gezet. 

Sinds de zomer van 2021 is Amitix ingezet om de ICT van Weids Wonen & Slapen op zich te nemen. Eerst een tijdje samen met een andere partij, maar al snel heeft Amitix de verantwoordelijkheid over de complete ICT overgenomen.

 

Overname complete ICT Weids Wonen & Slapen

In het begin van de inzet van Amitix was er geen structuur over wat er precies allemaal moest gebeuren en wat de prioriteiten waren. Deze waren via verschillende media altijd naar de andere partij gestuurd. Het overzicht was kwijt. 

 

Gestructureerd werken; Ticketsysteem en gebruik van een chatapplicatie

Het eerst wat er gerealiseerd is, is een ticketsysteem waarbij alle taken ingeschoten kunnen worden. Eerst is dit getest binnen de ICT afdeling en daarna is dit vrij snel ook ingezet voor de andere afdelingen van Weids Wonen & Slapen: retouren, klantenservice, boekhouding en nog veel meer! De komst van het ticketsysteem is een uitkomst voor het bedrijf en zorgt voor veel structuur. Daarnaast werd er veel gebeld, gewhatsappt, en heen en weer gelopen. Om dit te structureren is er een chatapplicatie in het leven geroepen waar de meeste communicatie via loopt. Dit scheelt veel onnodige loopjes, belletjes, etc.

 

Versiebeheer 

Ook hebben we structuur gebracht in de bestaande software van Weids Wonen & Slapen door dit in een versiebeheersysteem te gieten. Toekomstige aanpassingen worden zodoende netjes bijgehouden. Mocht een versie het gewenste resultaat niet opleveren kan deze eenvoudig teruggezet worden. 

 

Migratie nieuwe hosting partij

Daarnaast hebben we de huidige webshop gemigreerd naar een andere hosting partij en de volledige setup van de webshop zelf in handen genomen, waardoor het makkelijker werd om updates en upgrades door te voeren. Tevens zijn de kosten voor de hosting gehalveerd. Updates en upgrades doorvoeren kan nu zonder problemen, waar voorheen de webshop er vaak uit lag met lange downtime en veel frustraties. Tegenwoordig voeren we heel veel kleine updates zonder problemend door. Dit heeft voor veel rust gezorgd.

In het begin van de migratie kwamen nog wel problemen voor. Hier heeft Amitix een dashboard voor ontwikkelt die non-stop bijhoud wat de status is van de webshop om bij problemen direct een seintje te krijgen zodat we direct in kunnen springen om problemen op te lossen. 

 

Koppeling met derde partijen

Weids Wonen & Slapen heeft verschillende leveranciers. Om alle producten handmatig op de webshop te kunnen zetten is monnikenwerk. Amitix is gevraagd om koppelingen op te zetten met partijen om zo snel veel producten online te kunnen krijgen. Omdat de focus van Weids Wonen & Slapen voornamelijk op dekbedden en hoofdkussens ligt, zijn partijen die daarbij bedtextiel kunnen leveren ideaal om samen mee te werken. Er bestaan zoveel verschillende soorten, opdrukken en kwaliteiten dat er eindeloos veel opties zijn.

 

Voorraadbeheer

Een ander groot punt is het voorraadbeheer. Dit is een groot onderwerp en omvat veel fasetten. 

  • Wat ligt er op dit moment in de hallen?
  • Wat er binnenkomt, klopt dat?
  • Wat er uit gaat naar de klanten toe, klopt dat?
  • Worden er geen dubbele pakketten verstuurd?
  • Is er structuur in de voorraad die er ligt?
  • Kloppen de aantallen in de hallen met wat er in de webshop geregistreerd staat?
  • Moet er bijbesteld worden?


Amitix is continu bezig met de uitbreiding van het voorraadbeheer zodat medewerkers van de expeditie gestructureerd te werk kunnen gaan waarbij foutreductie het belangrijkst is. Er is een app in ontwikkeling waarbij elk product gescant kan worden en de voorraad gecheckt kan worden. Later wordt dit systeem uitgebreid zodat bestellingen beter worden afgewerkt. Dus veel werk aan de winkel! 

 

De webshop zelf

Ook de webshop zelf had veel aanpassingen nodig. De website was traag en er waren heel veel openstaande wensen. Een goed filter was er niet, vele automatiseringsslagen met betrekking tot orders en klantenservice waren niet gemaakt en er waren veel opmaak problemen. Kortom; er bleef heel veel liggen. De taken hebben we geprioriteerd en wekelijks is er bepaald welke elementen er eerst aangepakt moeten worden en deze zijn gefaseerd uitgebracht. 
Op een gegeven moment is Weids Wonen & Slapen gemigreerd naar een nieuw thema welke enorme verbeteringen in de styling en snelheid van de site hebben opgeleverd. Ook de afrekenpagina en de bedanktpagina zijn compleet op de schop genomen. Alles om er voor te zorgen dat de klant zo goed mogelijk alle informatie die ze nodig hebben paraat hebben en makkelijk de webshop door kunnen lopen.

Oude situatie

weids_homepage_old.png

Nieuwe situatie

weids_homepage.png